Hemkunskaps med Jullan-Pullan

Hej alla hänförda läsare! *vinka tjugoåtta gånger*

Jo, nu ska jag berätta lite om dagens hemkunskapslektion.
För det första försov jag mig, så jag kom in precis då vi började
- härligt!? .__.

Ann (som Mat-tanten heter) hade skrivit Fisk på grönsaksbädd på tavlan och alla
reagerade med;
"Usch vad äckligt!"
Ann ignorerade det vi sa.

Jag och Julia Kulia sammarbetar, och föregående gång var vårt enda problem
det att vi inte kunde sätta på rätt platta på spisen, för skinksåsen med pastan
blev verkligen jättegod *host*

Jo, i alla fall så gick det väl okej i början, Julia skalade potatis och jag delade dem
mitt itu (Ann fick dela dem igen sen för hon tyckte att de var för stora ^-^)
Sen så gick det väl lite hur det ville.
Vi hällde inte riktigt ner sakerna i grönsakerna när vi skulle och vår planering
följde vi inte..
Slutresultat; vi fick sitta och vänta en stund och kolla på de andra som åt innan vi själv kunde äta.

Jo, med spisplattorna gick det bara bra, tackar som frågar! :D

Kommentarer

Din kommentar

Namn:
Kom ihåg mig! 8]

mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0